Kommunikation
Atheneskolens principper for kommunikation
Formål
Principperne beskriver, hvordan vi kommunikerer på Atheneskolen.
De er valgt med udgangspunkt i skolens værdier: trivsel, faglighed, accept og fællesskab. God kommunikation er en vigtig del af det gode samarbejde mellem skole og hjem.
De fem principper
Vores dialog er
- Relationsskabende – vi kommunikerer med tanke på at udvikle gode relationer med hinanden
- Anerkendende – vi værdsætter hinandens indsats og tror på, at andre gør det bedste, de kan
- Respektfuld – i dialogen har vi respekt for andres rettigheder og fastholder vores egne
- Ligeværdig – vi taler og skriver til hinanden i øjenhøjde
- Proaktiv – vi er på forkant med vores kommunikation med tanke på modtagerens behov
Kanaler
Vi bruger som udgangspunkt SkoleIntra til kommunikation mellem skole og hjem. Det sikrer også, at dialogen foregår mellem de voksne. Som forældre skriver vi til de medarbejdere, som er relevante modtagere af beskeden.
Når der er problemer eller mulighed for konflikt, tager vi dialogen direkte – enten i telefonen eller på et møde.
Forventninger til forældre og skole
Forældre og medarbejdere orienterer sig på Intra hver dag. Skolens medarbejdere besvarer beskeder på Intra inden for 3 arbejdsdage.
Hvis forældre oplever at situationen ikke bliver løst, så kan forældre henvende sig til skoleledelsen.