Kommunikation

Atheneskolens principper for kommunikation

Formål

Principperne beskriver, hvordan vi kommunikerer på Atheneskolen.
De er valgt med udgangspunkt i skolens værdier: trivsel, faglighed, accept og fællesskab. God kommunikation er en vigtig del af det gode samarbejde mellem skole og hjem.

De fem principper

Vores dialog er

  • Relationsskabendevi kommunikerer med tanke på at udvikle gode relationer med hinanden
  • Anerkendendevi værdsætter hinandens indsats og tror på, at andre gør det bedste, de kan
  • Respektfuldi dialogen har vi respekt for andres rettigheder og fastholder vores egne
  • Ligeværdigvi taler og skriver til hinanden i øjenhøjde
  • Proaktivvi er på forkant med vores kommunikation med tanke på modtagerens behov

Kanaler

Vi bruger som udgangspunkt SkoleIntra til kommunikation mellem skole og hjem. Det sikrer også, at dialogen foregår mellem de voksne. Som forældre skriver vi til de medarbejdere, som er relevante modtagere af beskeden.

Når der er problemer eller mulighed for konflikt, tager vi dialogen direkte – enten i telefonen eller på et møde.

 Forventninger til forældre og skole

Forældre og medarbejdere orienterer sig på Intra hver dag. Skolens medarbejdere besvarer beskeder på Intra inden for 3 arbejdsdage.

Hvis forældre oplever at situationen ikke bliver løst, så kan forældre henvende sig til skoleledelsen.